Har du någonsin... ...?

Sytt ett klädesplagg och använt det? Ja. Gud så konstigt. Det har jag faktiskt. Cerisa byxor med svart mönster. Döfräsigt. Som det hette 1987.

Ätit kattmat? Nej.

Skrivit en dikt och läst upp den för någon? Inte dikt, tror jag. Eller? Men hela klassen sjöng iaf min och Finas hemkomponerade sommarsång på avslutningen i trean. Hela låg- och mellanstadiet var där med sina familjer. Att vi inte dog. Fast jag skäms än, märker jag.

Torterat ett gosedjur? Gosat sönder, möjligtvis.

Sprungit naken på offentlig plats?
Det skulle väl vara under vattenspridaren då jag var i 4-årsåldern? Det som hände i vår trädgård kunde beskådas av förbipasserande.

Haft sex på en buss? Inte än.

Mimat och dansat till Spice girls? Nää. Jag är för gammal. Men till Carola. Jorå.

Druckit aceton? Nej. Kan inte se en vettig anledning till att göra en sån sak.

Hoppat från en balkong? Se ovan.

Kedjerökt för att ha någonting att göra? Host, host. Astma.

Plattat håret med ett strykjärn? Nej, men det kanske skulle hjälpa?

Medverkat i en film som sänts på bio? Nä. Men jag skulle på audition för Alla vi barn i Bullerbyn. Pappa tog med mig dit. Fast jag ångrade mig och vi gick på café i stället.

Lekt spöke med ett lakan? Jadå. Klippte hål för ögonen och allt. Jag tror att jag frågat mamma först.

Träffat en kändis? Jag har bytt om med samt delat en flaska Roodeberg med Ronny Eriksson under djupa samtal om livet och politiken. Det är väl det närmsta ”träffat” jag kan komma. Jag har hänvisat Helge Skoog till närmast belägna (och enda, fast det sa jag inte) musikaffär. Jag har sålt några specialgjorda varma räkmackor till Rikard Wolff och hans crew. Jag har även sprungit rakt in i Björn ”Drängen Alfred” Gustafsson på Furuvik. I övrigt har jag nog bara sett. Eller? Remind me.

Ätit öronvax? Nej, det tror jag inte. Inte med flit, i så fall.

Suttit hemma på en lördagskväll? Mäh. Såklart. Och det är så sköööönt!

Hatat ditt liv och allt som haft med det att göra? Absolut.

Kört bil? Haha. Ja, faktiskt.

Varit ute på krogen och haft riktigt roligt? Jo.

Hoppat från tian på badhuset? Åh, fy för bövelen. Kommer aldrig att ske. Här KLIVS det i. Långsamt.

Hamnat i fyllecell? Nej, tack och lov.

Stulit någonting av en annan människa? Ja. För många år sedan, ska tilläggas.

Åkt polisbil? Ja. På ett studiebesök.

Demonstrerat? Japps.

Sovit i över 48 timmar? Jag minns inte så noga. Senaste graviditeten bestod mest av stillaliggande med slutna ögon på soffan med en kräkhink intill. Jag sov säkert i 48-timmarspass då och då, ja.

Varit vaken i över 48 timmar? Ja. Det bidde ett kolikbarn.

Bakat din egen födelsedagstårta? Nej. Men andras.

Diggat Trazan & Banarne? Oh me och my. OM jag gjort! Ah, barndomsminnen, barndomsminnen...

Ätit hundmat? Nej.

Övernattat i en skog utan tält och sovsäck? Nope. Men med.

Gått över 1 mil? Ja. Älskar att gå och promenera.

Varit elak mot ett husdjur? Om de tycker att jag är elak då jag försöker ignorera dem, så misstolkar de mig. Jag vill bara inte ha närkontakt och astmaattacker.

Dödat någon? Räknas kräft- och krabbkok? Åh, Gud, det sistnämnda ska jag aldrig göra igen. Det var så gräsligt otäckt och sorgligt.

Spelat in en sexvideo? Det räcker med att det finns speglar i vissa rum, tack.

                       

Kommentarer

Skriv några rader:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0