Jag har blivit utmanad...

    ...och det var inte lätt, ska jag säga. ÅTTA punkter på varje fråga! Så i stället för att utmana några särskilda, väljer jag att utmana dem som spontant känner sig manade att svara på dessa frågor. Ni kan ju maila mig era svar, om ni inte vill lägga ut dem på era eventuella bloggar.

8 favoritprogram (Här fick jag tänka till. Planerar sällan mitt TV-tittande. Det är bara de tre förstnämnda som jag försöker pricka in, och punkt 3 infaller ju bara en gång om året, så just det programmet brukar jag iaf lyckas få se.)

1. Heroes
2. Vad blir det för mat
3. Karl-Bertil Jonssons julafton
4. IDOL-finalen
5. 2 1/2 men
6. CSI NY
7. Miami INK
8. Äntligen Hemma

8 saker jag gjorde igår

1. Jobbade
2. Var sotis på Friden för att hon hade lektion för Gösta Ekman och att jag inte var där :-).
3. Provade ut scenkläder till på torsdag
4. Letade efter ett lucialinne till måndag. (Hittade det idag).
5. Pratade med min älskade El Hombre som är alldeles för långt borta just nu.
6. Skrev lite bok
7. Pratade med Mamsen och sen med El Hombre igen.
8. Somnade på soffan mitt i ett Heroes-avsnitt! Jag som inte brukar kunna somna så! Då är jag j-igt trött.

8 saker jag ser fram emot

1. Skinkmackan och théet som väntar på mig på rumsbordet.
2. Morgondagens sjung
3. Den lilla hemlisen på jobbet på fredag
4. Litens lussetåg på fredag eftermiddag (om nu Liten tillfrisknat tills dess).
5. Att jag ska leka med Sandersson för första gången på länge på fredag kväll.
6. Att få hit ungarna på måndag igen. Det är så tomt och jag får ingenting gjort när jag bara längtar.
7. Årets sista arbetsdag nästa fredag, som dessutom avslutas med smarrigt julbord. På Klockarbacken, se nedan.
8. Julafton hos mamsen och juldagen hos svärmor (vivan). Familjen och god mat. Det bästa.

8 favoritrestauranger (Jättesvårt. Är ytterst sällan ute och äter, och har svårt att benämna restaurangerna som favoriter. Jag listar några som gjort större intryck på mig än normalt i stället.)

1. Hermans, Stockholm. På Hermans sitter små trevliga handskrivna lappar här och var. "Krama varandra", o.dyl. Och om man vill bli medlem är årsavgiften 100kr - som går oavkortat till Djurens Rätt -  och då får man gratis buffé på sin födelsedag :-)
2. Spången, Ljungbyhed, en bit från Helsingborg. Jag tror jag räknade till 16 olika sorters sillinläggningar.
3. Långholmen, Stockholm. Bara att sitta och äta i källaren på ett gammalt fängelse är en del av upplevelsen. Men maten är god också.
4. Sist (ja, jag orkade inte komma på 8) skriver jag Klockarbacken här hemma. Trevligt folk, och de har ett fantastiskt gott julbord.


8 saker på min önskelista

1. Att man kan komma på ett bra sätt att flytta min lägenhet och samtidigt ge den ett par extra rum. Alternativt...
2. ...att jag hittar ett hus som inte ger mig högre månadskostnader än jag har idag. Alternativt...
3. ...att bostadskön börjar röra sig lite, så jag får min 4a någon gång. Jag älskar min lägenhet, men den räcker inte till, och den är lite tokigt placerad.
4. Att under 2009 komma någonvart med sång och/eller skrivande. Tänk att kanske en dag kunna tjäna pengar på sin hobby.
5. Kärlek
6. Vänskap
7. Energi
8. Att mina nära och kära skall få vara friska och få ett bra nytt 2009. (kopierade Vivans svar).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag trodde Resturang Elhombre var din favvoplats att dinera på hihii.. puss jag saknar dig!!

2008-12-10 @ 22:33:50

Skriv några rader:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0