Skumtomtar, kaffe och bullar

    Det finns en sak som fascinerat mig en längre tid: Människans förmåga att glädjas åt det lilla är emellanåt det samma som människans oförmåga att ta till sig av det stora. Samtidigt som det är fantastiskt glädjande att se hur ett trettio-tal arbetande tanter lyser upp av att det för ovanlighetens skull serveras en bulle till kaffet (eller som igår: skumtomtar) så tycker i alla fall jag att det nästan är lite skrämmande hur de stora problemen i samma ögonblick liksom tycks glömmas bort. Man diskuterar lågkonjunktur och arbetsbrist i en minut, och sen diskuterar man kaffebröd och plastgranar i tio.
   
    Äh. Jag är nog bara extra besvärlig just nu. Själv diskuterade jag ju marknadsnougat.




Kommentarer
Postat av: vivan

Jag vet inte vem som kommer, men jag tror att hon kommer från Skara!

Vet inte om jag skall gå, får se...det är en fredag och jag tycker det är skänt att vara hemma efter en lång jobbarvecka!

Hur är det mrd dig då...gräsänka!

talade med G idag på telefon, och det hade gått skapligt sa han!

Nu till kuddebo och läsa en stump!

Det är fredag i morgon...kul för er, inte för mig som jobbar kväll!

Kramen!

2009-01-15 @ 23:16:43
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Skriv några rader:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0