Grabbig?

    Härom dagen blev jag jämförd med en offentlig person. Hon är visserligen väldigt söt, men det var inte det som var motiveringen. Motiveringen löd "hon är också grabbig".

    Är jag grabbig?! Det visste jag inte, och jag vill så gärna veta vilka åtgärder jag ska vidta för att råda bot på det. Den stackars personen som uttryckte denna jämförelse får förlåta; du visste naturligtvis inte att dina ord skulle fastna så som de gjorde. Och jag är inte sur. Men grejen är att känner att jag nog inte vill vara grabbig. Grejen är också att jag trodde jag var feminin och kvinnlig, för det är vad man sagt mig (folk - jadå, plural - har t.o.m. kallat mig "en oerhört attraktiv kvinna" gubevars, och då känns "grabbig" som den totala motsatsen).

    Om nu inte "oerhört attraktiv", så är i alla fall feminin också vad jag känner mig. Låt gå för att jag inte kan sy. Låt gå för att jag inte är rosa och volangig eller skapt efter timglasmodellen. Låt gå för att jag aldrig älskat hästar eller lekt med dockor. Men resten? Vafalls? Vad menas? Grabbig? Fi donc.

Kommentarer
Postat av: vivan

Ja i mina ögon är du absolut inte grabbig...inte en stavelse..du är kvinnlig ut i fingertopparna..och på ett mycket trevligt sätt...kramiz:)

2008-09-09 @ 22:50:46
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Vittra

Haha.. Tack ska du ha. Det var skönt att höra. Grabbig är säkert bra - för en som vill vara det. Kramis.

2008-09-10 @ 20:13:28
URL: http://hannalovis.blogg.se/
Postat av: F

Oerhört attraktiv och grabbig är faktiskt inga motsatser för mig. Däremot tycker jag inte att du är särskilt grabbig. Men det beror väl kanske på vad man menar med ordet. Jag tänker att det är någon som tar sjukt mycket plats, klappar folk på rumpan, snusar, skriker "wöö-öö-öö-öö-ö!" på hockeymatcher, alternativt "bira bira bira, bärs bärs bärs!"... Ok, jag tar tillbaka. De ÄR motsatser för mig. Manlig däremot! Mmm...



Kvinnliga motsatsen till grabbig borde vara tjejig. Det tycker jag också du ska sluta upp med att vara om någon kallar dig för det.



Fast... Grabbiga tjejer kan nog vara ganska attraktivt. Lite butch, sådär. Men grabbiga grabbar är bara drygt. Fast du är inte särskilt butch heller.



Jag kommer ingenstans i det här resonemanget.

2008-09-10 @ 21:22:23
URL: http://fridensliljor.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är ju görgrabbig hahahahah ne hä bara skojade ju, kvinnligare än dig kan man ju inte vara, jag är nog mer grabbig isåfall. kram erika

2008-09-11 @ 14:44:27
Postat av: Vittra

Manlig är bra. På en man. Grabbig är inte bra på en man. Grabbig känns inte heller bra på mig. Ej heller tjejig, men det är det ingen som har kallat mig. Än.



Jag kan förstå om pojkaktiga tjejer attraherar. Jag känner mig ändå inte som en av dem. Jag som älskar kjolar och högklackat, och ogillar träningsoveraller o.dyl. T.ex. Fast det har kanske med sättet att göra? Å andra sidan har jag nog aldrig skrikit bira-bira-bärs-bärs-bärs. Haha.



Jag kommer inte heller någonstans i resonemanget. Tyvärr. Däremot känner jag mig en aning hjälpt av era ord. Tack.

2008-09-11 @ 18:00:53
URL: http://hannalovis.blogg.se/
Postat av: vivan

God afton!

och god natt!

Kryper ned i bingen nu...kramiz och hälsa sonen!

2008-09-13 @ 22:51:06
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: vivan

Natti natti lilla Vittra...och sov gott!!

2008-09-21 @ 23:25:15
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Skriv några rader:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0