Listor är kul

    Tycker i alla fall jag. Så här kommer en. Sen ska jag koka soppa. Man skulle kunna tro att den ska göras på en spik så här i slutet på månaden, men det blir broccoli. Sen blir det gos.


Bästa promenad: Här hemma: Borgmästarholmen via Strandpromenaden.

Äter lyxmiddag på: Jag äter inte lyxmiddagar. Såvida jag inte bestämt mig för att det jag och någon speciell person i mitt liv just tillagat ska kallas för lyxmiddag.

Bästa mikromaten: Mat jag själv lagat vid ett tidigare tillfälle.

Favoritlyxartikel: Allt som har med ”fot” att göra: Fodbad. Fotsalt. Fotcreme. En närstående som kan massera fötter.

Läser just nu: Försöker komma någonvart i Browns ”Änglar och Demoner”. Bokslukaråldern tycks vara förbi.

Läser helst: Tydligen Hasse Alfredsons ”en något större bok” eftersom det är den som tenderar att ligga bredvid sängen i stället för den tidigare nämnda.

Fikar gärna på: Här hemma: Tutingen eller i mammas kök.

Senast sedda teater-/dansföreställning: Räknas musikaler? Troligen inte. Men jag säger Sound of Music ändå.

Favoritråvara: Olja.

Favoritfärg: Brun. Röd. Svart.

Favoritmärke: Baddaren. Snodde Fridens svar, för det var så jäkla rätt.

Favoritskor: Allt med klackar. Och mina bruna sandaler med glitter på.

Dricksprocent: Småslantarna som finns kvar, typ. Vidhåller till alla som opponerar sig: i Sverige är dricksen inräknad i priset. Sägs det.

Modeförebild: Wish I had one. Skulle vara enklare då.

Motionerar: Långa promenader. Skrev en sak till, men strök. Häähää.

Mest överskattade affär: Netto. Lidl. Detta har jag bestämt. Alla måste hålla med. 

Favoritprodukt på Apoteket: Vichys ansiktsvatten.

Lyssnar på: Just nu: Queen. Greatest hits. Spår 9: Crazy little thing called love. Jorå.

Senast gnolade: Gräsänklingblues. Povel Ramel.

Senast köpta skiva: Monica Zetterlunds bästa, tror jag. Gud. Det var ju evigheter sen. Typ ett år. Och låtarna är ju ännu äldre. Som vi alla vet.

Dansar helst till: Är jag på danshumör räcker det med en skön rytm.

Mitt sämsta köp någonsin: Jag höll på att skriva ”min cykel” för den har gett mig MYCKET huvudvärk. Och rumpvärk. Men jag är ändå glad att jag öht har en cykel, så jag säger ”en grillig vinröd och lila typ knyt-top”. Använde den max två gånger och kände mig lika bortkommen och inte-jag varje gång.

Senaste impulsköp: Förmodligen nåt på ica som var billigare i storpack än annars.

Användbar pryl: Pincett.

Bästa huvudbonaden: Skulle vilja hitta den.

Favoritaccessoar: Mitt halsband som jag fick av Älskade Vännen för några år sedan. Bär det så gott som alltid.

Återvinner: Ja. Vill ha kompost.

Hejar på/håller på: Vill gärna heja och hålla på alla.

Puss och hej.

Kommentarer
Postat av: F

Häähää!

2008-08-21 @ 22:19:43
URL: http://fridensliljor.blogg.se/
Postat av: Vittra

F: Yeehaa! Hohoho. Ojojoj.

2008-08-22 @ 13:42:44
URL: http://hannalovis.blogg.se/

Skriv några rader:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0