You'll never turn the vinegar to jam, mein Herr.

    Myrra repeterar och skriver låtlistor långa som girlanger. Mest blir det bröllops- och julsånger, men vi upptäckte för en tid sedan att det även finns en gemensam dröm; att en gång få sätta upp en föreställning med våra favoritlåtar ur olika musikaler. Det är inga som helst problem att hitta material nog för att fylla nitto minuter. Tvärtom. Svårigheten ligger nog snarare i att hålla det inom den tidsramen. Och givetvis även att dra ihop en tillräckligt stor publik. Men eftersom vi i första hand kommer att göra detta för vår egen skull, så är inte det sistnämnda så petnoga. Känns det som just nu.

    Vi har inte samma solofavoriter, har det visat sig. Det innebär praktiskt nog att det ger sig själv vem som ska sjunga vad.

    Jag funderar lite över mina egna låtval. Undrar om det bara råkar vara så att jag fascineras av komplexa, missförstådda och ibland missanpassade kvinnokaraktärer, eller ifall det rentav är så att jag jämför mig med dem? Jag menar alltså t.ex. Rizzo, Ulrika i Västergöhl, Eliza Doolittle och Sally Bowles...

    Nåja. Whatever.



Kommentarer
Postat av: vivan

Jag hjälper er att fylla folkets hus....inga problem...öva på!!kramiz:)

2008-10-15 @ 22:44:00
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Vittra

Vivan: Haha. Tack ska du ha. Då säger vi så.

2008-10-16 @ 17:29:38
URL: http://hannalovis.blogg.se/
Postat av: F

Du identifierar dig med prostituerade. Så kan det vara. Vem gör inte? Eller jag menar... Jag gör också. Ehe.

2008-10-16 @ 23:29:32
URL: http://fridensliljor.blogg.se/
Postat av: Vittra

Haha. Ehe. Åja. Eliza var väl i alla fall inte prosituerad, även om hon bodde på gatan :-) . Men det är även så att mina favoritlåtar ur Sound of Music varken är "Do re mi" eller "Edelweiss", utan "Confidence in me" och "Something good". Och så vitt jag vet hade Maria för avsikt att bli nunna, även om hon misslyckades å det grövsta. Men i Chess är det iofs "You and I / Drömmar av glas" som är en storfavorit, och Florence är ju Den Andra Kvinnan. Äh.

2008-10-21 @ 19:10:12
URL: http://hannalovis.blogg.se/

Skriv några rader:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0